Pages

Saturday, January 4, 2020

נקבע מותו של גבר שחולץ ממעלית בתל אביב - מעריב

נקבע מותו של גבר שחולץ ממעלית בתל אביב - מעריב

אסון בתל אביב: גבר כבן 35 חולץ היום (שבת) במצב אנוש ממעלית שהוצפה בשל מזג האוויר הסוער והגשמים הרבים שירדו משעות הבוקר באזור דרום תל אביב. צוותי מד"א פינה אותו לבית החולים תל השומר, אך שם נאלצו לקבוע את מותו. צוותי כיבוי והצלה שהוזעקו למקום מבצעים חילצו פצועה נוספת מהמקום, כשמצבה אנוש והיא סובלת מהיפותרמיה. היא פונתה לבית החולים איכילוב תוך ביצוע פעולות החייאה.

האירוע התרחש בקומה מינוס 1 של בניין הנמצא ברחוב נדב שבשכונת התקווה. צוותי כיבוי והצלה בפיקודו של מפקד תחנת תל אביב איתרו את הלכודים בתוך המעלית וכדי לחלצם ביצעו פעולות לניסור גג המעלית. במקביל, זוג צוללנים מיחדת להבה פעלו לפתיחת דלת המעלית שנפתחה באמצעות מפתח מעליות.

רונן מכתייב, מפקד מחוז דן של כבאות והצלה הסביר כי "בבדיקה ראשונית שעשינו בזירה, ככל הנראה מדובר בזוג שרצו להגיע אל רכבם וכתוצאה מקצר חשמלי ושטף של מים שירד לחניון, המעלית ננעלה. כתוצאה מכך, השניים מצאו עצמם במעלית".

דניאל לוטין ששהה בבניין בזמן האירוע שחזר בשיחה עם חדשות 12: "מישהו נתקע בתוך המעלית שהתחילה לעלות במים. באיזשהו שלב הוא הפסיק לענות. הגיעה משטרה וניסו לחלץ מהמעלית אבל כבר שעות שלא עונים משם. הצוללנים נכנסו לדירה שלנו להתחמם ושמעתי אחד מהם אומר שהם יעשו שאיבה של המים ולאחר מכן יירדו שוב לסריקות".

מעיריית תל אביב נמסר כי "הגשמים שירדו הבוקר וממשיכים לרדת בשעה זו בתל אביב-יפו חריגים בעוצמתם, כאשר במספר שעות ירדו כ-20% מכמות המשקעים השנתית היורדת בעיר. כך, לדוגמא, במשך כשעתיים הבוקר ירדו ברצף כ-74 מ"מ גשם".

עוד נמסר כי "תופעות של ארועי גשם דרמטיים כמו זה שחוותה העיר הבוקר מתגברות בשנים האחרונות עקב משבר האקלים. מאות ערים ברחבי העולם מתמודדות עם אתגרים דומים, והעירייה נערכה לתרחיש זה מבעוד מועד. כבר בשעות הבוקר הנחה ראש העירייה לפתוח את החמ"ל העירוני וכל נציגי יחידות העירייה השונות הוקפצו לשטח על מנת לטפל בכל המפגעים ולהחזיר את העיר לשגרה. בנוסף, נפתחו מספר מרכזים קהילתיים המיועדים לפינוי תושבים בעת הצורך. כל תושב הזקוק לסיוע בעקבות הצפות יכול לפנות למוקד השירות 106, אשר תוגבר ועושה את כל המאמצים לענות על כל הקריאות ולספק מענה לכל הפונים".

"חשוב להדגיש כי העירייה נערכה כמידי שנה לקראת החורף וניתנה עדיפות עליונה למניעת הצפות מי גשמים בעונה זו. מעבר לתחזוקה השוטפת של מערכת התיעול העירונית, ביצעה העירייה פעולות שונות להתאמת המערכת לחורף, כגון: ניקוי קולטנים, קווי תיעול, ותעלות, פתיחה וניקוי של מוצאים לים ולנחלים, שיפורים מקומיים במערכת התיעול, התקנת קולטנים, התאמת שיפועים לשיפור הניקוז. לצד אלה, חשוב להדגיש שהעירייה לא יכולה להבטיח לחלוטין שלא תהינה הצפות וכל מידע המתקבל על מקומות ספציפיים המועדים להצפה, מטופל באופן מיידי עם כוחות הפרוסים בשטח". 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-04 14:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiM2h0dHBzOi8vd3d3Lm1hYXJpdi5jby5pbC9uZXdzL2lzcmFlbC9BcnRpY2xlLTczOTA5OdIBNWh0dHBzOi8vbS5tYWFyaXYuY28uaWwvYW1wL25ld3MvaXNyYWVsL0FydGljbGUtNzM5MDk5?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment