Pages

Sunday, January 5, 2020

להתגבר על מכשול אדלשטיין: כחול לבן אספו 65 חתימות - סרוגים

להתגבר על מכשול אדלשטיין: כחול לבן אספו 65 חתימות - סרוגים

להתגבר על אדלשטיין: כחול לבן אספו 65 חתימות

  ניסנקורן (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

בעוד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מונע מהוועדה המסדרת להתכנס בכדי להקים את וועדת הכנסת שתדון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו, אספו ב'כחול לבן' מכתבים מראשי סיעות המייצגים 65 חברי כנסת בכדי להתגבר על המכשול.

בשעה 13 ייפגשו יו״ר הוועדה המסדרת, ח״כ אבי ניסנקורן, אז ימסור האחרון ליו"ר הכנסץ וליועץ המפשטי לכנסת איל ינון את החתימות של חברי כנסת, התומכים בהקמת ועדת הכנסת ודיון בבקשת החסינות, וכן בהקמת ועדות קבועות נוספות שיפקחו על עבודת הממשלה.

עוד באותו נושא

כחול לבן מאיימת: נחליף את יו"ר הכנסת או דיון בחסינות


ינון כבר נתן את חוות דעתו בהקמת ועדת הכנסת לפיה, הכנסת רשאית לעשות זאת. "גם אם בעת הזו לא קמה חובה משפטית על הכנסת להקים את ועדת הכנסת, אם הח"כים יסברו שנוכח חשיבות הדיון בבקשת החסינות יש מקום לחרוג מההתנהלות המקובלת בכנסת ויתגבש רוב  להקמת ועדת כנסת קבועה כבר בשלב זה, אינני סבור שקיימת מניעה משפטית לעשות כן", כתב ינון את גישתו לחברי הכנסת.

במכתב שצירף גם יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ עודד פורר, שכבר הודיעו שיתנגדו לחסינות כתב לאדלשטיין כתב כי "כבר שנה שוועדות הכנסת אינן מתפקדות ובכך נמנע אחד מהתפקידים המרכזים של הכנסת – הפיקוח על הממשלה. בה בשעה שבממשלה זו מונו שרים בכירים שכלל לא זכו לאמון הציבור ואפילו לא לאמון הכנסת ה- 20, שמכוחה מכהנת ממשלת מעבר". לפיכך הוא מוסיף, "הקמת הוועדות הינה חובה בשעה זו ולא רשות".

אני פונה אליך לאפשר לכנס את הוועדה המסדרת על מנת להקים את כל הוועדות הקבועות, ולאפשר לכנסת לבצע את עבודתה ואת חובותיה הציבוריות", בכך מכניס פורר את ועדת הכנסת בתוך שאר הוועדות הנמצאות בכנסת אך לא פועלות בעקבות תקופת הבחירות.

נתניהו מבקש חסינות (קרדיט: קונטקט)

ראש הממשלה הגיש ביום רביעי שעבר בקשה לקבל חסינות מהכנסת, מפני דחיית משפטו בעקבות כתבי האישום נגדו על שוחד, מרמה והפרת אמונים ובעקבות כך גם דחיית העמדתו לדין. בליכוד ובחלק במפלגות ימין נוספות מגבים את בקשתו, אך במפלגות השמאל רואים בכך פתח להצליח למנוע מנתניהו לקבל את החסינות מהכנסת.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-05 10:33:22Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJmh0dHBzOi8vd3d3LnNydWdpbS5jby5pbC80MDY1ODMtNDA2NTgz0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment