Pages

Thursday, January 23, 2020

החלה פגישת רה"מ נתניהו עם הנשיא פוטין; יפה יששכר: " מקווה לשמוע משהו טוב" - ישראל היום

החלה פגישת רה"מ נתניהו עם הנשיא פוטין; יפה יששכר: " מקווה לשמוע משהו טוב" - ישראל היום

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הגיע הבוקר (חמישי) לישראל לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ וברגעים אלה נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך צפויה להצטרף לפגישה אמא של נעמה, יפה יששכר. בפתח הפגישה כשעוד הייתה פתוחה לעייני התקשורת נשמע הנשיא פוטין אומר לנתניהו כי הוא "בטוח שביקורי בישראל יסייע ליחסים בין שתי המדינות".

יפה יששכר התייחסה מוקדם יותר הבוקר להתקדמות במגעים בין ישראל לרוסיה בדבר שחרורה של נעמה, וזאת בצל ביקורו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בישראל לציון 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ.

עוד בנושא:

פוטין נוחת בנמל התעופה בן גוריון // צילום: רשות שדות התעופה

"אני מקווה שזהו. מקווה שאשמע היום מהנשיא משהו טוב. שהוא שיחזיר לי את הבת שלי הביתה לישראל", אמרה הבוקר יפה יששכר, והוסיפה כי "קשה לעכל שבנאדם פשוט כמוני יפגוש את הנשיא פוטין במעמד הזה, קשה להכיל את זה".

בתוך כך, הבוקר נחתו בזה אחר זה מטוסו של סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס ומטוסו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אתמול אמר גורם בקרמלין כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנחת הבוקר בישראל לכבוד כנס המנהיגים, ייפגש היום עם יפה יששכר, אימה של נעמה הכלואה ברוסיה בגין החזקת תשעה גרם של חשיש. 

 
נעמה יששכר ואמה יפה 

אמש העידה יפה יששכר, על הדריכות לקראת היום הגורלי והפגישה שאליה היא צפויה להצטרף בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה. "אני במתח, בלחץ ובציפייה גדולה", סיפרה בהתרגשות יפה יששכר שחיזקה את ידי ראש הממשלה וראש המל"ל. יששכר המשיכה: "אני מחכה לשמוע את הבשורה שאני ואתם מחכים לה כל כך הרבה זמן". הייתי בכותל הבוקר, הייתי בתל אביב.. האהדה שאני מקבלת גרמה לי לבכות. אנשים ברחוב, כאלה שהגיעו מקנדה ומקליפורניה". 

על רקע שורת דיווחים בתקשורת, ההערכה הזהירה היא שתהיה לכל הפחות התייחסות מסוימת לעניינה שם נעמה, אם לא הכרזה על שחרורה של נעמה. בד בבד, השבוע נועדו השר אלקין ונציגי צוות בין משרדי שגיבש לאחרונה חבילת מחוות שנודה להוביל לשחרור של הצעיר הישראלית, עם השגריר הרוסי בישראל, ובכירים מהממשל הרוסי בהם סגן שר החוץ. 

 
פוטין ייפגש היום עם יפה יששכר // צילום: איי. פי

בפגישה שנערכה, בהמשך למגעים קודמים בין הצדדים, מסר אלקין עדכון על המחוות שישראל נקטה וצפויה לנקוט. צעד אחד הוא היענות לבקשת רוסיה, להסדיר את רישום כנסיית חצר אלכסנדר על שמה של הכנסייה האדומה וככל הנראה יהיו צעדים נוספים בהמשך.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-23 07:38:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI2ODk10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment