Pages

Sunday, October 13, 2019

מי אתה אלכסיי בורקוב? תעלומת ההאקר הרוסי שעצור בישראל כבר 4 שנים - ישראל היום

מי אתה אלכסיי בורקוב? תעלומת ההאקר הרוסי שעצור בישראל כבר 4 שנים - ישראל היום

ב-13 בדצמבר 2015 נעצר בורקוב בנמל התעופה בן גוריון זאת בעקבות בקשת ממשלת ארצות הברית, ובהתאם לאמנת ההסגרה בין מדינת ישראל לממשל האמריקני. נגד בורקוב הוגש בווירג'יניה כתב אישום המייחס לו מספר עבירות: קשירת קשר להונאה בנתוני גישה לחשבונות; הונאה בנתוני גישה לחשבונות; קשירת קשר לביצוע הונאה באמצעים אלקטרוניים; ביצוע הונאה באמצעים אלקטרוניים; הונאה בנתוני גישה לחשבונות; גניבת זהות; חדירה למחשב; הונאה באמצעים אלקטרוניים והלבנת הון.

על פי החשד, החל משנת 2009 ועד לשנת 2013, ניהל בורקוב אתר אינטרנט בשם Cardplanet.cc, ובמהלך תקופה זו הוצעו למכירה נתונים של למעלה מ-150,000 כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב. עוד נכתב כי המערער פרסם את האתר בפורומים אינטרנטיים מחתרתיים הנפוצים בקרב פושעי רשת; וכי בתוך כך שידל פושעי רשת אחרים לגנוב נתוני כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב ועודד אותם למכור נתונים אלו.

נעמה יששכר, הישראלית שנאסרה ברוסיה // צילום: באדיבות המשפחה

בנוסף טוענת התביעה בארה"ב כי בורקוב הקים וניהל פורום פשיעת רשת, המכונה"Cybercrime Forum", שמטרתו הייתה לאפשר לפושעי רשת מקצועיים לחבור יחדיו ולסייע זה לזה בביצוע פשעי רשת, בהתחמקות מרשויות אכיפת החוק וכן בביצוע סחר לא חוקי בנתוני כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב. היקף ההונאות המיוחס לבורקוב עומד על כ-20 מיליון דולר.

במקביל לדיונים בבקשת הסגרתו של בורקוב מישראל לארה"ב, הוגשה בקשת הסגרה מטעמה של ממשלת רוסיה, שם הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות דומות. בורקוב ביקש מבית המשפט לעכב את הסגרתו לארה"ב ואמר כי הוא מסכים להיות מוסגר לידי השלטונות הרוסיים.

לאחר שורה של דיונים החליט בית המשפט המחוזי בישראל כי ניתן להסגיר את בורקוב לארה"ב. הוא ערער לעליון, ובחודש אוגוסט השנה נדחה הערעור ונקבע כי ניתן להסגירו. עם זאת ציינו שופטי העליון כי ההחלטה להסגיר את בורקוב דווקא לארה"ב ולא לרוסיה נתונה לשיקול דעתו של שר המשפטים ושל השלטונות בישראל.

על אף שעברו חודשיים מאז פסק הדין בבית המשפט העליון, נמנע שר המשפטים אוחנה לחתום על צו ההסגרה, מה שעשוי ללמד אולי על כך שבישראל עדיין בוחנים את האפשרות להסגיר את בורקוב לרוסיה. בקשת ההסגרה הרוסית הוגשה לבית המשפט המחוזי אך לא הוגשה לעליון, וייתכן שבישראל ממתינים להגשתה מחדש.

עוד בנושא:

ברוסיה מדווחים כי בורקוב הוחזק בישראל במספר בתי כלא וכי לדבריו מנעו ממנו גישה לשירותי בריאות וכן לפגישות עם עורכי דינו. עוד טען כי הוחזק לעתים בבידוד ונשללו ממנו אוכל ומים.

על צו המעצר שהוצא נגדו על ידי ארה"ב אמר בורקוב לאתר "רוסיה היום": "אני אדם רגיל. עסקתי באבטחת סייבר ובתכנות. במסגרת עבודתי היו לי חברים שעסקו בפריצה אבל אני עצמי לא ביצעתי את הפשעים הללו".

מאחורי כל הפרטים היבשים שבה ועולה השאלה – למה בורקוב חשוב כל כך לפוטין? באתרים ברוסית מעריכים כי הוא מחזיק מידע רגיש במיוחד עבור הרשויות במוסקבה – אולי בנוגע להתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות בארה"ב.

Let's block ads! (Why?)



2019-10-13 06:38:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNjk4NzI30gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment