Pages

Sunday, January 5, 2020

נסראללה מאיים על נשיא ארה"ב: "סולימאני שווה את ראשו של טראמפ - ויותר מכך" - ישראל היום

נסראללה מאיים על נשיא ארה"ב: "סולימאני שווה את ראשו של טראמפ - ויותר מכך" - ישראל היום

מזכ"ל ארגון הטרור השיעי, חיזבאללה, היושב בלבנון, חסן נסראללה, התייחס היום (ראשון) לפעולת החיסול האמריקנית שהביאה למותו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני ואיים כי יום החל עידן חדש בעבור כל האזור. נאומו של נסראללה הועבר בשידור חי ברובע הדאחיה שבביירות.

מסע ההלוויה של סולימאני באיראן // צילום: סוכנות הידיעות אל-אח'באר

"מי שחיסל את סולימאני צריך להיענש, חייו היו שווים יותר משל טראמפ . צבא ארה"ב הוא זה שחיסל את סולימאני, ולכן הוא זה שישלם את המחיר - חייליו, בסיסיו וספינותיו", תקף נסראללה והוסיף, "החיילים האמריקנים מגיעים זקופי קומה, אבל ישובו בשכיבה. התגובה היחידה היא גירוש הכוחות האמריקניים - שתגרום לציונים להפסיד בלי קרב".

"סולימאני היה מפקד בכיר של הג'יהאד האסאלמי העולמי. התאריך של ה-2 בינואר 2020, הוא תאריך שמסמל את תחילתו של שלב חדש והיסטוריה חדשה לכל האזור", איים נסראללה והוסיף כי "סולימאני השיג את מטרתו האישית והיא משאלתו משהיה נער - להיות שהיד. המפקדים חפצים בטובת האומה (האסלאמית) ומטרתם האישית היא מות הקדושים. אנו ננקום את דמם של קאסם סולימאני, עמאד מורניה, עבאס מוסאווי ושאר השאהידים. אמריקה חייבת לשלם".

נסראללה תיאר את אירוע החיסול כ-"פשע ציבורי ברור", וקרא להקמת ועדת חקירה. לדבריו, לחיסול שהתרחש, קדמו ניסיונות חיסול כושלים. אחד מהם, לטענת מזכ"ל חיזבאללה, היה בעיירת הולדתו של סולימאני באזור כרמאן, שם ניסו לחסל אותו באמצעות מטען נפץ במרכז דתי שיעי שבו נכחו מאות בני אדם.

מסע הלוויה של קאסם סולימאני באיראן // צילום: אי.פי

בהמשך הנאום, הוסיף מזכ"ל חיזבאללה כי המטרה הסופית של ממשל טראמפ, היא ללחוץ על הפעילות האיראנית באופן רצוף ועקבי, על מנת להשיג הסכמים חדשים, נוכח היעדר התגובה של הרפובליקה האסלאמית להגיע לסכם חדש בעניין הגרעין, וזאת למרות שלטענת נסראללה, האינטרס האמיתי של טראמפ הוא "הנפט העיראקי".

עוד בנושא:

בתוך כך, היום הגיע מסע הלוויה של סולימאני לאיראן, אחרי שעבר בערים הקדושות שבעיראק לצורך מסע הלוויה. היום פורסם כי סגנו של מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, נצפה היום באיראן בעת שהגיע לניחום אבלים של משפחתו של מפקד כוח קודס שחוסל, בביתו של קאסם סולימאני בטהרן.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, חיל האוויר האמריקני תקף בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של בגדד בעיראק. במהלך התקיפה נהרג מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-05 13:31:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzIxNzAx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment