Pages

Thursday, January 23, 2020

הנשיא ריבלין בפורום השואה: "מדינת ישראל היא לא פיצוי - היא המולדת שלנו" - ישראל היום

הנשיא ריבלין בפורום השואה: "מדינת ישראל היא לא פיצוי - היא המולדת שלנו" - ישראל היום

הנשיא ריבלין הדגיש כי "העם היהודי הוא עם זוכר. אנחנו זוכרים לא מתוך תחושת עליונות, אנחנו זוכרים לא כדי להתבוסס בזכרון הזוועה או בתחושת צדק עצמי. אנחנו זוכרים כי אנחנו מבינים שאם לא זוכרים - ההיסטוריה חוזרת. לא רק בני אדם עלו בכבשן במשרפות אושוויץ. כבוד האדם, החירות, סולידריות אנושית - כל אלה עלו בעשן המשרפות באושוויץ.

"גרמניה הנאצית ניסתה להשמיד את העם היהודי מתוך תפיסת של גאולת העולם מיהודים. תורת הגזע הנאצית עלתה בחייהם של למעלה מ-60 מיליון, בני ובנות אדם. שלא נתבלבל, אנטישמיות לא נעצרת ביהודים, היא מחלה ממארת שהורסת ומפרקת חברות ומדינות מבפנים, ואף חברה ואף דמוקרטיה לא חסינה מפניה".

לקראת סיכום נאומו, אמר הנשיא ריבלין כי "מדינת ישראל איננה פיצוי על השואה. ישראל קמה לא כדי לפצות את בני ישראל על מאורעות השואה. היא קמה כי היא הבית שלנו, היא הבית של העם היהודי היא המולדת של העם היהודי. ממנה הגענו ואליה שבנו אחרי 2000 שנות גלות.

"ישראל היא דמוקרטיה חזקה וחברה גאה במשפחות העולם. לא אומה שמחכה לישועה, אלא מדינה שדורשת שותפות מלאה במאבק בגזענות, באנטישמיות הישנה-חדשה, שמתפרצת היום בצורה מדאיגה בדמות תפיסות של עליונות, טהרנות ושנאת זרים שמחלחלת ללב ההנהגה וגובה מחיר איום וחיי אדם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לנאום אחרי הנשיא ריבלין ואמר: "מחנה אושוויץ וירושלים הם תהום ופסגה. אושוויץ - ההשמדה, ירושלים - התקומה. אושוויץ - השעבוד, ירושלים - החירות. אושוויץ - המוות, ירושלים - החיים. לפני 75 שנים יצא עמנו, העם היהודי, מגיא ההריגה הגדול בתולדות האנושות. הניצולים אינם שוכחים דבר, את חוסר האונים, את הסבל האינסופי, את הלהבות והעשן את השכול והאובדן. בד בבד, הם זוכרים בהכרת תודה את יום השחרור, את כניסת הצבא האדום באושוויץ, את ההקרבה העצמוה של בעלות הברית ושל החיילים והעמים כאחד.

"אני בא לכאן, עם הנשיא ריבלין והנשיא פוטין, מטקס מרגש של חנוכת האנדרטה לזכר חיילי המצור על לנינגרד. זאת רק דוגמה אחת למחיר הבלתי נתפס לניצחון על הנאצים. דווקא ביום הזה חייבים לאמר: בשביל ששת המיליונים, בני עמינו, ומיליון וחצי ילדים - שערי הגיהנום נפרצו מאוחר, מאוחר מדי. לכן, ביסוד התקומה של מדינת ישראל מונח ציווי אחד מרכזי: לא תהיה שואה נוספת. כראש ממשלת ישראל, זוהי המחוייבות העליונה שלי".

רה"מ נתניהו ורעייתו שרה, הנשיא פוטין, הנשיא ריבלין וראש עיריית י-ם משה ליאון // צילום: אי.פי.איי

רה"מ נתניהו הוסיף כי "ישראל מוקירת תודה לנצח על ההקרבה שניתנה על ידי בעלות הברית כדי להביס את הנאצים ולהציל את הציווליזציה המשותפת שלנו. בלי הקרבה זאת, לא היו ניצולים היום. אנחנו גם זוכרים שכ-80 שנה לאחור, העם היהודי התמודד עם השמדה, העולם ברובו הפנה לנו גב, השאיר אותנו לגורל המר מכל. בשביל רבים, מחנה אושוויץ הוא הסמל המושלם לרוע. הקעקועים על זרועם של אלו שעברו בשערי המחנה, מקלחות הגז שהפכו מיליונים לאפר - כל אלו הם עדויות למוות הנוראי שהאנושות יצרה. בשביל העם היהודי, אושוויץ הוא יותר מכך. הוא גם הסמל המושלם לחוסר הכוח של היהודים. זה השילוב של מה שיכול לקרות כשלאנשים שלנו אין קול, אדמה, מגן. היום יש לנו קול, יש לנו אדמה ויש לנו מגן".

רה"מ הוסיף: "העם היהודי למד הרבה מהשואה. יש לקחת ברצינות את האיומים של אלו המחפשים את השמדתנו, להתעמת איתם כשהם קטנים ומעל הכל, למרות שאנחנו תמיד מעריכים את עזרתם של חברינו - שתמיד יהיה לנו את הכוח להגן על עצמנו, בעצמנו. למדנו שישראל תמיד צריכה להיות המחליטה על גורלה.

"מדינת היהודים למדה את לקחי השואה כפי שהעולם למד. יש סימנים של תקווה, והכינוס ההיסטורי הזה הוא אחד מהם. עידן האנטישמיות והגזענות מובן היום טוב יותר. רבים מכירים באמת הפשוטה: מה שהתחיל בהרג יהודים, לא נגמר ביהודים.

"יש להתעמת עם האנטישמיות, על כל צורותיה. אנחנו מעריכים, כפי שאמר הנשיא מקרון, שאנטי ציוניות היא הצורה החדשה ביותר של אנטישמיות. אני מודאג שעדיין לא ראינו עמדה מאוחדת נגד המשטר הכי אנטישמי על הגלובוס, ששואף לפתח נשק גרעיני כדי להשמיד את המדינה היהודית היחידה.

"ישראל מצדיעה לנשיא טראמפ ולסגנו פנס שהתעמתו מול הרודנים בטהרן, שחונקים את אנשיהם שלהם ומאיימים על השלום והביטחון של כל העולם. במזרח התיכון ומעבר. 

"אני קורא לכל הממשלים להצטרף למאמצים להיאבק באיראן. בכל מקרה אני מתכוון להבטיח כי ישראל תעשה את מה שתצטרך כדי להגן על ארצה ועל אנשיה בכדי להגן על העתיד היהודי שלה. כראש ממשלת ישראל, אני מתחייב שהמילים 'לעולם לא עוד', לא יהיו סיסמה ריקה מתוכן אלא ציווי מתמיד. עם ציווי זה נמשיך את משא התקומה של עמנו".

אחרי הנשיא ריבלין, באירוע יישאו דברים סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת עמנואל מקרון, יורש העצר הבריטי הנסיך מוויילס צ'רלס, נשיא גרמניה פרנק וואלטר שטיינמאייר. כמו כן, ינאמו ניצול השואה ויו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו, ומארגני האירוע.

Let's block ads! (Why?)



2020-01-23 12:07:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzI2OTk10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment