Pages

Monday, December 30, 2019

Bu arabanın neresi yerli neresi milli - Odatv

Bu arabanın neresi yerli neresi milli - Odatv

Sağcısıyla, “solcusuyla” yandaş medya, Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından yapılan otomobilin “yerli ve milli” olduğuna neredeyse yemin billah ediyor. Medyada birkaç namuslu kalem dışında TOGG, çılgınlığa varan bir propaganda ile savunuluyor. “Yerli ve milli” oto için şarkı besteleyen bile çıktı. “Milli lisans, milli mühendislik” şakşaklarından geçilmiyor. Türkiye’yi bu hale getiren o değilmiş gibi, 17 yıldır yerli olan, milli olan ne varsa satan ya da yabancılara kiralayan AKP iktidarına övgüler düzülüyor.

Anadolu Grubu'nun Otomotiv Grubu Başkanı Bora Koçak, "Yaklaşık 2 aydır bunun üzerinde ciddi anlamda çalışıyoruz” dedi. “Ciddi anlamda çalışmaya” bakar mısınız? İki ayda yerli ve milli otomobil!

Koçak, tasarımın da yerli olduğuna dikkati çekerek, "Yerli ve milli bir otomobilden anladığımız o" dedi.

HEPSİ YALAN

Türkiye halkının gözünün içine baka baka yalan söylüyorlar.

Otomotiv dünyasını çok yakından izleyen, otomotiv sektörü konusunda gazetelerde dikkat çekici yazıları çıkan bir dostumla TOGG’u konuştum. Çok çarpıcı bilgiler verdi. İşte o bilgiler.

“MİLLİ” AMA İTALYAN

İtalyanlar birçok otomobil firmasına el yapımı prototip araçlar hazırlayarak fuarlarda tanıtım amaçlı satarlar. Nitekim bu özel yapım araçları alan firmalar sadece kendi marka logolarını yapıştırarak fuarlarda görücüye çıkartırlar, fakat asla bir seri üretimleri olmaz. Çünkü çoklu üretim bantları olmadığı gibi yedek parçalarının da üretimi yapılmaz. Kısacası alırsınız tanıtırsınız ve garajınızın bir kenarına bırakırsınız o kadar...

GELLY VE TATA

Yakın zamanda yollara çıkan Çin Halk Cumhuriyeti destekli otomobil firması Gelly ve Hindistan devleti destekli bir otomotiv devi olan Tata'nın nasıl doğduğunu hatırlayalım…

Çin ve Hindistan’da yalnız otomobil üretimi yapabilmek amacıyla farklı bilim dallarından yüzlerce AR-GE görevlisi seçilerek dünyanın dört bir yanındaki otomobil üretim bantlarında iki yıldan fazla süre görev aldılar. Bu görevlilerin bütün masraflarını ülkeleri karşıladı. AR-GE çalışmaları bitip ülkelerine döndükleri zaman motordan dış tasarıma, elektrik aksamından program yazılımlarına kadar çok geniş bir üretim bilgi ve tecrübesi kazanmış oldular. Daha sonrasında ise otomobilin tüm parça tasarımlarını hazırlayıp o parçalara göre aynasından kapısına tamponundan farlarına kadar üretim bandı makineleri yaptılar.

İŞLERİ BİTMEDİ

Bunları yaptıktan sonra işleri bitmedi, parça üretim fabrikalarını kurduktan sonra bir de hepsini tek parça halinde çıkartıp tamamlanmış bir otomobil üretebilmek için devasa bir montaj fabrikası kurdular. Fakat yine bitmedi araçların hızlı ve seri üretilebilmesi için montaj ünitelerinde insan yerine programlanmış robotların çalışması gerekiyordu. Sonuçta onları da yine kendileri ürettiler.

Şimdi bir markanın 4 farklı modelini piyasaya sürmek istiyorsanız eğer, her model için de farklı üretim ve montaj bantları kurmak zorundasınız yani tüm ünitelerden 4'er tane yapacaksınız.

Sonuç olarak bu süreç 6 yıldan fazla sürdü.

İşte yaşanan tüm bu yoğun süreçlerden sonra Hindistan ve Çinli devlet yetkilileri üretim bantlarından çıkan ilk arabalarını milli ve yerli araçları olarak tanıttılar.

“NATO” OLDU “ATAK”

Çin ve Hintliler, İtalyanların bütün otomobil firmalarına fuarlar için dağıttığı o prototip araçlardan satın alıp, AKP’nin yaptığı gibi “işte buyurun yerli ve milli arabamız” diyerek insanların önlerine koymadılar!

Ayrıca yine unutmayın ki İtalyanların 1998 yılında üretimini durdurduğu NATO helikopterlerinin üretim bantlarını ülkemiz satın aldıktan sonra ilk yerli ve milli savaş helikopterimiz ATAK olarak piyasaya çıkarmışlardı...

Bugün Bodrum'daki 100 odalı The Marmara Hotel'in inşaatı 3.5 yıl sürdü, tam arkasındaki daha küçük alana sahip Grand Yazıcı'nın inşaatı ise 2.5 yılı almıştı. Burada küçük butik otellerden bahsediyoruz, üstelik kendi inşaat firmalarınca çok hızlı bir şekilde çalışarak yapılmış olmalarına rağmen.

Fakat biz burada son teknoloji ile döşenmiş 1 milyon metrekarelik kapalı bir alan inşaatı ile fabrikanın kurulması ve tüm üretim ve montaj hatlarının bitirilerek arabaların seri halinde üretimle yola çıkması için 1 yıllık süre veriyoruz!.

Söylenenler hayal ötesi bir kandırmacadan başka bir şey değil.

En basiti şöyle düşünün, Volkswagen firması Manisa'da açmayı planladığı montaj fabrikasının yapımını bile yaklaşık 26 ayda bitireceğini açıklıyor, yani 2 yıldan fazla. Kullanacağı bütün fabrika makineleri ile otomobilin tüm parçalarını Almanya'dan hazır olarak getiriyor. Manisa'da sadece parçaları birleştirmek için montaj hattı kuruyor ve bunu kurması bile 2 yıldan fazla sürüyor. AKP ise her şeyi ile sıfırdan bir fabrika kurup, personel ve teknisyenleri yetiştirdikten sonra 4 farklı modelde aracı seri halinde üretip 1 yıl sonra piyasaya süreceğini iddia ediyor!

Bu iddiayı gidin BMW-MERCEDES çalışanlarına sorun, sizinle sabaha kadar dalga geçerler.

PROTOTİPİ BİLE AŞIRMA

Kamuoyuna sunulan, Lamborghini'nin fuarlarda tanıttığı yeni prototip modelidir, aracı tasarlayan Pininfarina adındaki firma aynı zamanda Maserati, Aston Martin, McLaren, Jaguar ve Lexus gibi bir çok otomobil firmasının da fuarlardaki prototip araçlarını üreterek astronomik paralar kazanır.

Örneğin Recep Tayyip Erdoğan'ın tanıttığı “milli arabamızın” logosunda eğer TOGG yazmasaydı önümüzdeki yılın ilk otomobil fuarında büyük ihtimalle LEXUS yazardı. Çünkü İtalyanların işi bu, tasarım yapıp satıyorlar.

Fakat belirtildiği gibi bu araçlar el işçiliğiyle özel üretim yapıldığından dolayı herhangi bir seri üretim ve montaj bandı da söz konusu olamaz.

Sağcısı ve “solcusu” ile AKP yandaşı medya, “yerli ve milli” otomobil yalanı ile Türkiye halkını aldatmaya devam ediyor…

Hikmet Çiçek

Odatv.com

Let's block ads! (Why?)



2019-12-30 11:19:55Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiRWh0dHBzOi8vb2RhdHYuY29tL2J1LWFyYWJhbmluLW5lcmVzaS15ZXJsaS1uZXJlc2ktbWlsbGktMzAxMjE5MTkuaHRtbNIBAA?oc=5

İleriyi Oku >>>>


No comments:

Post a Comment