Pages

Tuesday, December 24, 2019

ביקרה בארץ לרגל לידת הנכד - ונהרגה בתאונת האוטובוס הקטלנית ליד נתב"ג - ישראל היום

ביקרה בארץ לרגל לידת הנכד - ונהרגה בתאונת האוטובוס הקטלנית ליד נתב"ג - ישראל היום

ממדי הטרגדיה נחשפים: אחרי שפורסמו שמותיהם של שניים מהרוגי התאונה הקשה ביום ראשון האחרון, אז אוטובוס פגע בעמוד בטון בשדה התעופה בן גוריון, הבוקר (שלישי) הותרו לפרסום פרטיה של הרוגה נוספת בתאונה, ברטה שוורץ בת 71 מפילדלפיה שעזבה את ישראל לפני מספר שנים.

בני משפחתה של שוורץ סיפרו כי ברטה ובעלה ברוך הגיעו לארץ כדי לבקר את משפחתה לרגל הולדת נכד, וחזרו מביקור בכותל כאשר התרחשה התאונה. בעלה ישב בחלקו האחורי של האוטובוס ולכן לא נפגע. 

צילום: יוסי זליגר

"יותר מחצי שעה חיפשתי אותה, היא היתה מתחת לבטון. עוד שבועיים אמור להיוולד לנו נכד וזה כואב. היא כל כך ציפתה לזה", סיפר הבעל האבל. ברכה לסלו, בת דודה של ברטה, זעמה על טיפול הרשויות במקרה: "זאת שהיתה תאונה זה לא בידנו, היו שם המון כשלים, אבל זה כבר קרה", אמרה לסלו, "לא ידענו איפה היא, אף אחד לא אמר לנו. המשטרה שלחה אותנו למקום אחר". 

"היינו בתל השומר, הראיתי להם את התמונה והיא לא היתה שם. המשטרה בגבעתיים לא ידעו מה לעשות. דיברו עם בעלה ואמרו שצריך להתקשר למוקד המרכזי של המשטרה, וגם שם לא עזרו לנו. בת דודה אחרת התקשרה לבלינסון, וגם שם היא לא היתה. אמרתי שהיא אולי באסף הרופא, שם בעלה היה, והיא לא היתה שם. בסופו של דבר העובדת הסוציאליות אמרה שהיא נפטרה באסף הרופא, אבל חצי לילה לא ידענו איפה היא. היינו מוכנים לדעת שהאירוע מכל קרה, אבל תגידו. עשו מאיתנו כאילו אנחנו לא קיימים, ומבעלה לגמרי התעלמו".

עוד בנושא:

"היא נשארה ישראלית בנשמתה, היא היתה מורה לגיל הרך בבית ספר יהודי בבית ספר יהודי פרטי בפילדלפיה. החזיקו אותה שם גם אחרי הפנסיה כי היא היתה כל כך טובה, הוסיפה לסלו.

קרוב משפחה נוסף הצטרף לביקורת שהביעה לסלו ואמר: "נורא נזהרנו לא להגיד לבעלה שהיא באבו כביר, כי סברנו שלא יהיה אפשר לזהות אותה. אמרו לו גם לא לגשת לשם, ושיהיו איתו בקשר – אבל לא היה שום כלום. הוא הרגיש מאוד פגוע. הוא עשה פה צבא והכל, והתפרנס. ישראלי לכל דבר. הוא צלם במקצוע, וכמעט בכל שנתיים הוא מגיע לישראל", טען.

"בביקור האחרון היא פשוט סגרה את כל הקצוות. היא סגרה את העניין של השיפוץ, העבירה לבת דודה שלה ייפוי כוח שתוכל לפעול בשמה בארץ, עשתה צוואה, נסעה לכותל, פגשה את בני הגדול. היה מאוד כיף. בשבת נסענו לשעה שלמה אליה הביתה, בפתח תקוה. דיברנו, העלנו זיכרונות. היה נורא כיף. הרבה זמן היא לא יכלה להגיע לארץ כי היא התגברה על סרטן השד. זה לקח איזה חמש שנים. היא היתה אדם מאוד חיובי. יש לה שלושה ילדים, ארבעה נכדים והחמישי בדרך", סיפר בצער.

האסון ליד נתב"ג: מנוף הוזעק לפנות את הריסות התאונה // צילום: דוברות משטרה

מאז התאונה הותרו לפרסום פרטיהם של שניים מהרוגי התאונה, יוסף קהלני ז"ל בן ה-79 מפתח תקווה והיילי ורנברג בן ה-35 מירושלים ואישה נוספת שזהותה עדיין לא הותרה לפרסום. התאונה אירעה בקו 947 מירושלים חיפה, לאחר שנהג האוטובוס איבד שליטה על כלי הרכב סמוך לשדה התעופה ופגע בעמוד בטון במקום. 

על פי החוקרים, לפחות בחקירה הראשונית בשטח לא הייתה סיבה נראית לעין להתרחשות התאונה. "כביש ישר. ראות תקינה אין פנייה או תשתית לקויה. על פניו אין סיבה לסטייה כזו ובמהירות כזו לעבר תחנת ההסעה בצד הדרך. הכל כעת נבדק", אמרו במשטרה.

עיקר הקושי כעת בחקירת התאונה כדי לברר את נסיבותיה היא בעובדה שבכביש זה אין מצלמות אבטחה במקום התאונה, ולכן קשה לדעת מה גרם לה. הנהג עצמו טוען שלא השתמש בסלולר. "הוא היה בתיק", אמר לחוקריו. הסלולר נלקח לבדיקה כדי לשלול טענתו או לאמתה. הוא מסר גרסה ראשונית אך ממנה לא נשפך אור על נסיבות התאונה. החוקרים נטלו בדיקות דם על פי הנוהל כדי לשלול או לאמת שימוש בסמים. כן נערכה בדיקת שכרות שלא העלתה דבר. 

הנהג שנפצע קל בתאונה נבדק בבית החולים בילינסון ולא נמצא בבדיקות סימן לאירוע לבבי או מחלה אחרת שגרמה לסטיית האוטובוס. לכן החוקרים מתמקדים כעת באפשרות היסח דעת או לחלופין בכשל טכני באוטובוס בין אם כתוצאה מתקלה בהיגוי או בגלגלים. המשטרה נטלה את הקופסא השחורה של האוטובוס. באגד מסרו כי האוטובוס עבר בדיקת תקינות לפני פחות משבוע ובדיקת בלמים לפני מספר חודשים. כן נמצא כי מהירות הנסיעה ברגע התאונה הייתה כ-60 קמ"ש. בחברה משתפים פעולה עם המשטרה בכל הנוגע לחקירה. 

הארכת מעצר של נהג האוטובוס // צילום: משה בן שמחון

סנגורו של הנהג, עו"ד בראון מסר בשמו: "אכן מדובר בתאונה קשה עם תוצאות קשות. הוא מצטער על מה שקרה ועל אובדן החיים. החקירה בראשיתה ולכן לא אתייחס אליה. הסכמנו למעצר בן כמה ימים כדי לאפשר לחקירה להתנהל".

מקורביו של לייבמן סיפרו כי החל לעבוד באגד לפני קצת יותר משלוש שנים לאחר שלמד בחברה נהיגה על אוטובוס. לפני שנתיים החל לעבוד מעשית בנהיגה במספר קוים באגד. 

קו 947 של אגד הוא קו הנוסע מירושלים לחיפה ובחזרה. בקב נהגים נשמעת טענה מדובר בקו מעייף. ישראל גנון יו"ר ארגון הנהגים, מבית ההסתדרות הלאומית מסר בתגובה לתאונת הדרכים ליד נתב"ג: "מדובר באירוע מזעזע בקו שהנהגים נוסעים בו במשך שלוש שעות וחצי ברציפות. נהיגה רצופה ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את מסקנות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ולעשות הכל כדי שתאונות מזעזעות מעין אלה לא יהיו מנת חלקנו. בארץ יש נהגים שנוסעים 12 שעות ואף יותר. חייבים לעשות משהו נגד זה. החקירה תימשך, תמיד הנהג יצא אשם. לא מסתכלים על שרשרת האירועים שהובילה לכך".

Let's block ads! (Why?)



2019-12-24 10:46:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE4MzI10gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment