Pages

Monday, December 23, 2019

בתו של יוסף קהלני שנהרג בתאונת האוטובוס: "אימא חיכתה לו בנר הראשון - עד שכבה" - ישראל היום

בתו של יוסף קהלני שנהרג בתאונת האוטובוס: "אימא חיכתה לו בנר הראשון - עד שכבה" - ישראל היום

יוסף קהלני, בן 70 מפתח תקווה, הוא אחד מההרוגים בתאונת האוטובוס אתמול בצומת בדק סמוך לנתב"ג.

 

יונתן גזית, נכדו של קהלני, סיפר: "הוא היה נוסע הרבה לירושלים, להתפלל ולטייל. היה אדם צדיק. אחותי התקשרה אלי הבוקר (שני) וסיפרה שסבא שלי נהרג בתאונה. כמה דקות לפני קראתי על התאונה, ולא העליתי על דעתי שזה סבא שלי. סבתא שלי חיכתה לו כל הלילה שיבוא".

 

צילום: ירון דורון

 

איריס סייס, בתו של קהלני, סיפרה: "הוא היה נשמה טובה. מעולם לא שמעתי אותו אומר 'קשה לי וכואב לי' או 'ואני לא יכול'. בנאדם בריא בנפשו ובגופו, כל כך מלא שמחת חיים. איש טוב שעזר לכולם, לכולם. באמת. ערב נר ראשון אמא חיכתה לו ליד החלון, והנר כבה. עצוב לי שזה בנסיבות טרגיות בנסיבות שאפשר היה למנוע. היום זה הגיע לפתחנו. כל פעם זה מגיע לפתח של מישהו אחר. זה עצוב". קהלני הותיר אחריו את אשתו, מלכה, שלוש בנות ו-14 נכדים.

בתוך כך, בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרו של אלכסנדר לייבמן, בן 44 מחיפה, נהג האוטובוס בקו 947 שהיה מעורב אמש בתאונה הקטלנית בצומת בדק ליד נמל התעופה בן גוריון. בתאונה מצאו את מותם ארבעה מנוסעי האוטובוס. בהסכם שבין המשטרה לבין סניגורו של הנהג, עו"ד רואי בראון, נקבע כי ביום חמישי, אם לא תהיה התפתחות דרמטית, הוא ישוחרר בתנאים מגבילים.

 

עיקר הקושי כעת בחקירת התאונה היא בעובדה שבאזור זה בכביש אין מצלמות אבטחה, ולכן קשה לדעת מה גרם לה. הנהג עצמו טען בבית המשפט שלא השתמש בטלפון הסלולרי. הוא מסר גרסה ראשונית למה שקרה לטענתו, אך זו לא שפכה אורי על נסיבות התאונה.

 

יוסף קהלני ז"ל עם אשתו מלכה תבדל"א

 

החוקרים נטלו בדיקות דם של הנהג כדי לשלול או לאמת שימוש בסמים. כן נערכה בדיקת שכרות - שלא העלתה דבר. הנהג, שנפצע קל בתאונה, נבדק בבית החולים בילינסון ולא נמצא בבדיקות סימן לארוע לבבי או מחלה אחרת שיכלה לגרום לתגובה פיזית שתוביל לאיבוד השליטה על הרכב.

 

כרגע החוקרים מתמקדים כעת באפשרות של היסח הדעת של הנהג, או לחלופין בכשל טכני באוטובוס, אם כתוצאה מתקלה במערכת ההיגוי או בגלגלים. בנוסף נבדק האם רכב שסטה לפני האוטובוס גרם לסטייה של נהג האוטובוס, או אם היה חפץ כלשהוא על הכביש שהנהג ניסה להימנע מפגיעה בו. החוקרים החלו גם בגביית עדויות מהנוסעים. הקופסא השחורה של האוטובוס נלקחה לבדיקה, ביחד עם מכשיר הסלולר האישי של הנהג.

חוקרי המשטרה אמרו בבית המשפט כי לפחות לפי החקירה הראשונית בשטח, אין סיבה נראית לעין לתאונה הנוראית. "מדובר בכביש ישר, שהראות בו תקינה, אין פניות או או תשתית לקויה", אמרו חוקרי המשטרה. "על פניו אין סיבה לסטייה כזו במהירות כזו לעבר תחנת ההסעה בצד הדרך. הכל כעת ייבדק", הוסיפו החוקרים.

 

סנגורו של הנהג, עו"ד בראון מסר בשמו: "אכן מדובר בתאונה קשה עם תוצאות קשות. הוא מצטער על מה שקרה ועל אובדן החיים. החקירה בראשיתה ולכן לא אתייחס אליה. הסכמנו למעצר בן כמה ימים כדי לאפשר לחקירה להתנהל".

 

בתאונה נהרגו שלוש נשים בנות וגבר בן 79 שישבו בשני הספסלים הקדמיים מצד ימים שספגו את עיקר ההתנגשות מצד תחנת האוטובוס וקורות הבטון שלה חדרו אך תוך האוטובוס במקום בו ישבו. הגופות עברו למכון לרפואה משפטית לצורך זיהוי מדעי סופי. בתאונה נפצעו 18 בני אדם. חוץ משני פצועות במצב בינוני וקשה, כל שאר הפצועים שוחררו לביתם.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-23 10:33:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzE4MDIx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment