Pages

Saturday, December 7, 2019

למרות המתיחות: עסקת חילופי שבויים בין ארצות הברית לאיראן - ישראל היום

למרות המתיחות: עסקת חילופי שבויים בין ארצות הברית לאיראן - ישראל היום

אירוע נדיר: חילופי שבויים בין ארצות הברית ואיראן נערך היום (שבת). הנשיא האמריקני דונאלד טראמפ הודיע כי שייה וואנג, אזרח אמריקני שהוחזק בכלא האיראני במשך שלוש שנים באשמת ריגול, הוחזר למדינתו. גורם איראני הוסיף כי האזרח האיראני מסעוד סולימאני שוחרר במקביל ממעצר בארצות הברית.

המהלך המפתיע נעשה בעזרתה של שוויץ. על פי דיווחים של סוכנות הידיעות האיראנית IRNA כי החלפת השבויים נערכה בציריך. עוד דווח כי שר החוץ האיראני מחמוד זריף, נכח בזמן ההחלפה וצפוי לחזור לאיראן בשעות הקרובות, יחד עם האזרח ששוחרר. גורם אמריקני בכיר אמר כי בריאן הוק, הנציג האמריקני המיוחד לאיראן ליווה את סולימאני לשוויץ. 

עסקת חילופי שבויים בין ארה"ב לאיראן // צילום: רויטרס

בתוך כך, בהצהרה שפרסם הבית הלבן, הודה הנשיא טראמפ לממשלת שוויץ על עזרתה בהליך המשא ומתן על שחרור השבויים, אך לא הזכיר את שחרורו של האזרח האיראני סולימאני. "שחרור אמריקנים המוחזקים בשבי הוא בעל חשיבות עליונה עליונה לממשל שלי, ואנו נמשיך לעבוד קשה כדי להחזיר את כל אזרחינו המוחזקים בשבי מעבר לים", אמר הנשיא.
שר החוץ האיראני זריף מסר כי החלפת האסירים הייתה מהירה ולאחר שהסתיימה הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונות של האסיר סולימאני על המטוס בדרך חזרה לאיראן. "אני שמח שפרופסור מסעוד סולימאני ומר שייה וואנג יגיעו בקרוב לביתם. אני רוצה להודעות לכל המעורבים בסיפור, ובייחוד לממשלת שוויץ", צייץ זריף.

השבויים: סטודנט ומומחה לתאי גזע

האזרח האמריקני ששוחרר, שייה וואנג, הוא סטודנט לתואר שני באוניברסיטת פרינסטון, אשר הורשע באשמת ריגול לטובת ארצות הברית ונידון ל-10 שנות מאסר בשנת 2017. משפחתו טענה כי הוא הגיע לאיראן לטובת מחקר בנושא התואר בהיסטוריה אותו למד, והכחישו כל קשר לריגול.

לפי נתוני האוניברסיטה וואנג נולד בשנת 1980 בבייג'ינג והיגר לארצות הברית בשנת 2001. בשנת 2008 הפך לאזרח אמריקני. אשתו וילדו הם אזרחים סינים. 

סולימאני, מומחה לתאי גזע, נעצר בשדה התעופה בשיקגו באוקטובר 2018 בגין ניסיון לכאורה לייצא לאיראן חומרים ביולוגיים בניגוד לסנקציות האמריקניות שהופעלו על איראן בעקבות תוכנית הגרעין שלה.

Let's block ads! (Why?)



2019-12-07 14:52:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzEzNTQx0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>


No comments:

Post a Comment